Vrijwilligersavond en Theo-Vijfhuize schaal

Vrijwilligersborrel 2024

Begin maart organiseerde het bestuur de vrijwiligersborrel. Een jaarlijkse traditie waarin wij als bestuur onze vrijwilligers van Korfbalvereniging Huizen in het zonnetje zetten.  Op de nationale vrijwilligersdag op 7 december hebben wij de aankondiging voor deze avond verstuurd. Zo brengen we onze eigen vrijwilligersborrel in verbinding met de nationale vrijwilligersdag. We zijn alle vrijwilligers die onze korfbalvereniging helpen op alle vlakken heel erg dankbaar. Vrijwilligers vormen de ruggengraat van onze vereniging. De inbreng van vrijwilligers is onschatbaar voor de vereniging, samen met jullie vrijwilligers bouwen we deze vereniging verder op.

Vrijwilliger van 2023

Zoals elke jaar op deze avond wordt ook de vrijwilliger van het jaar bekend gemaakt. Zijn of haar naam wordt toevertrouwd aan de Theo Vijfhuize-schaal. Het bestuur heeft in samenspraak met onze vrijwilligerscoördinator op basis van een short-list een keuze gemaakt. Dit jaar is het iemand die al sinds zijn 8e lid is van de club en vanaf zijn 17e onafgebroken vrijwilligerswerk doet voor de club. Tot de dag van vandaag een periode van 34 jaar.

De vrijwilliger van het jaar is niemand minder dan MARTIJN DE JONG.

De inzet van Martijn is in 34 jaar onverminderd geweest. Op vele vlakken is hij actief geweest voor onze KV Huizen. Een korte opsomming van de functies: Trainer en of coach; Oooit gestart als trainer van de D2 (in 1990) en daarna van vele andere teams getraind of gecoacht (zoals E1, D2, D1, C1, 2e, 3e en 4e). Ook is Martijn actief in de Technische commissie, zo is hij bestuurslid sportzaken geweest tussen 1998 en 2000. Ook heeft hij in de TC tot op heden rollen vervuld als hoofdtrainer, coördinator en adviseur.

Ook heeft Martijn veel andere rollen vervult. Veel heeft Martijn gedaan op gebied van communicatie door bv het Bulletin (voor een periode van 12 jaar) te maken, maar ook door de website te starten in 1998. Maar we kunnen de taken bij de sponsorcommissie, GZK, kampleider, sleuteladres en ander rollen niet vergeten.

We bedanken Martijn heel erg bedankt voor zijn jarenlange inzet voor onze vereniging.