Corona update 5 december

Komende week wordt weer een belangrijke week. Er wordt een besluit genomen over wel of geen versoepelingen in de coronaregels. Hoewel het aantal besmettingen over langere periode gemeten licht lijken te dalen, zijn ze nog steeds te hoog. We houden dus ons hart vast dat de huidige situatie nog zeker tot half januari zal duren. Nu staat de start van de competitie gepland op 9 januari. Blijkt dat straks toch niet haalbaar, dan is hooguit nog een halve competitie mogelijk. We gaan het zien.

Voor nu blijven alle regels dus nog hetzelfde. Inmiddels zijn ook de senioren binnen alle beperkingen die er gelden gestart met hun trainingen om ook zo goed mogelijk wedstrijdfit te blijven. En worden er voor de jeugd onderlinge wedstrijden georganiseerd.

Wat wel is veranderd, is dat per 1 december jl. een mondkapjesPLICHT geldt in publieke binnenruimtes; ook De Meent (en andere sportaccomodaties) worden gezien als een publieke binnenruimte en als je niet aan het sporten of coachen bent, is dus een mondkapje verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar. Meer informatie vind je hier.
Let op, er vinden controles plaats en een eventuele boete is persoonlijk. Daarnaast gelden natuurlijk nog steeds alle algemene hygiëneregels als handen wassen, desinfecteren, enzovoort. Gebruik je gezond verstand, blijf gezond en doe het samen.