Verslag bestuursvergadering 2 mei

Bij de club was het afgelopen weken erg rustig i.v.m. de meivakantie achter de schermen is er echter volop beweging! Hieronder een beschrijving van alles wat er gaande is.

Het kunstgras is enthousiast in gebruik genomen en met veel nieuwe reclameborden ligt het er prachtig bij. Nu hopen dat er ook veel punten op gehaald mogen worden:) Voor het kunstgras liggen er nog wel actiepunten via het bestuur bij de gemeente zoals de juiste afstelling van de veldverlichting en een oplossing voor de diepe goot en scherpe punten op het hekwerk, nu het terras is verhoogd. We hopen en gaan ervan uit dat de gemeente hier z.s.m. actie op onderneemt.
De verrijdbare dug-outs voor het hoofdveld zijn in bestelling en zullen hoogstwaarschijnlijk nog dit veldseizoen in gebruik genomen kunnen worden.
In samenspraak met de BSO wordt later nog actie ondernomen voor een picknicktafel, zonnescherm of schaduwdoek, vaste kids-korf en een extra bergruimte.

Goed nieuws ook is dat de gemeente recent toegezegd heeft in de zomer een nieuwe zaalvloer te gaan laten leggen in de Meent! Dat moet een hoop glijpartijen en zwabberen gaan voorkomen.

We hebben naast alle trainingen en wedstrijden leuke activiteiten in het vooruitzicht waar veel vrijwilligers druk mee zijn. De kroegavond (12 mei), kamp (17 mei), schoolkorfbaltoernooi (2 juni) en de einddag (24 juni). De competitiewedstrijden voor de jeugd tijdens het kamp zijn met dank aan het wedstrijdsecretariaat verplaatst.
Op dit moment is de TC extra druk vanwege de teamindeling voor het nieuwe seizoen. Heel leuk om te laten weten is dat we dit seizoen al rond de 20 nieuwe jeugdleden mochten verwelkomen! En het vermoeden is dat het hier niet bij blijft. Bij de peutermarkt in Huizen zijn, met dank aan de vrijwilligers die daar waren, ook veel potentiële kangoeroes enthousiast gemaakt.
Extra jeugdleden betekent natuurlijk wel dat er ook extra trainers nodig zijn. Een aantal zijn er al gestart (dank jullie wel!) Het vizier van de TC is ook gericht op senioren 2. Met helaas het vertrek van Bas de Jong is dat een belangrijk aandachtspunt. Er is inmiddels een vacature/flyer verspreid via social media. Mocht jij iemand weten dan horen wij dat natuurlijk graag.

Belangrijk om te vermelden is dat eventuele opzeggingen vóór 1 juni bij het secretariaat binnen moeten zijn (secretariaat@kvhuizen.nl) dat voorkomt dat je nog een heel seizoen aan de contributie vast zit. Voor de teamindeling is het ook zeker belangrijk om het op tijd door te geven mocht je onverhoopt willen stoppen.

Verder zijn er tijdens de vergadering de laatste aanpassingen gedaan in het vrijwilligersbeleid. Wim, vrijwilligerscoördinator, gaat hier verder mee aan het werk.
De volgende bestuursvergadering gaan we het hebben over de vorm van de JAV. Het doel is vooral meer interactie met de leden. Dat is voor dit vrijwilligersbeleid heel belangrijk en deze zal dan ook zeker aan de orde komen tijdens de JAV.

Iets heel anders.

De afgelopen tijd is grensoverschrijdend gedrag veel in het nieuws en gaan helaas ook in Huizen hier verhalen over rond. Het is voor ons als vereniging ontzettend belangrijk dat we met elkaar in een veilige omgeving kunnen blijven sporten en sociale contacten kunnen leggen en onderhouden. We vragen dan ook iedereen om gebeurtenissen, van welke omvang ook, waarbij jij je niet prettig/veilig voelde te melden! Ook als je bepaalde opmerkingen of gedrag ziet of hoort bij anderen laat van je horen. Niks is hierin te gek en we zullen het altijd vertrouwelijk behandelen. Er zijn twee vertrouwenspersonen binnen de vereniging en ook bij de KNKV zijn zij bereid naar jou te luisteren. De contactgegevens staan vermeldt op onze website.

Tot zover de informatie vanuit het bestuur. Zijn er vragen, tips of opmerkingen laat dan zeker van je horen!