20 april

Huisregels

Huisregels KV Huizen

Algemeen

1. We gaan respectvol en netjes met elkaar om, dus geen gevloek en ander onacceptabel gedrag richting scheidsrechters, tegenstander, publiek en medespelers.
  2. We houden de kantine, het veld, de zaal, de tribune en de kleedkamers netjes. We ruimen ons eigen afval op.
  3. We hebben een rookvrije sportaccommodatie. Roken is nergens toegestaan, dus ook niet langs het veld, op het terras of in de fietsenstalling.

Kantine

1. Voor personen onder de 18 jaar is het niet toegestaan alcohol te kopen en te gebruiken.
  1. De kantine is geen ruimte voor omkleden, daarvoor zijn de kleedkamers.
  2. Geen tassen op de tafels en in de doorgaande looppaden zetten; tassen dienen in de rekken en/of kleedkamers te worden neergezet of worden meegenomen naar de zaal / het veld.
  3. Consumpties in glazen en warme consumpties worden in de kantine of op het terras genuttigd (tijdens de zaalcompetitie ook NIET TOEGESTAAN op de tribune).
  4. Alleen degenen die bevoegd zijn (= aangewezen door de kantinecommissie) mogen zich achter de bar en in de keuken bevinden.

Gebruik sporthal

1. De sporthal is alleen toegankelijk voor de zaalcommissaris, spelers, reserves, trainers/coaches en scheidsrechters.
  2. Toeschouwers, incl. kinderen van 10 jaar en ouder nemen plaats op de tribune.
  3. Kinderen jonger dan 10 jaar alleen onder begeleiding van een volwassene genoemd onder 1 toegestaan in de zaal; alleen aan de lange zijden van het speelveld en spelen met ballen is niet toegestaan
  4. Toeschouwers die om fysieke redenen niet op de tribune kunnen plaatsnemen, mogen in de sporthal plaatsnemen, bij voorkeur aan de lange zijden tussen de spelersbanken.
  5. Spelersbanken en sporttassen alleen toegestaan langs de wanden aan de lange zijden van de zaal.
  6. Het is slechts toegestaan drinken in plastic flesjes/bidons te gebruiken.
  7. Ballen voor het inspelen worden door de zaalcommissaris beheerd. Na afloop van het inschieten, de wedstrijd worden de ballen meteen weer ingeleverd bij de zaalcommissaris.
  8. Het materiaalhok is verboden terrein, behalve voor de zaalcommissaris of het opbouwen/opruimen van de velden.

Gebruik veld

1. Het veld binnen de hekken met reclameborden, inclusief de dugouts is alleen toegankelijk voor spelers, reserves, trainers/coaches en scheidsrechters.
  2. Toeschouwers, incl. kinderen nemen plaats achter deze omheining.
  3. Het is slechts toegestaan drinken in plastic flesjes/bidons te gebruiken.
  4. Er wordt niet meer materiaal uit het materiaalhok gehaald dan nodig is. Na afloop van het gebruik wordt het materiaal direct weer op de juiste manier opgeruimd.

Gebruik kleedkamers en bestuurskamer

1. De laatste speler(s) van een team dat gebruik maakt van een kleedkamer zorgt er voor dat deze na de wedstrijd of training veeg-/trekker-schoon achter gelaten wordt (inclusief het douchegedeelte).
  2. Het is niet toegestaan alcohol, drank in glazen flesjes en warme consumpties in de kleedkamers te nuttigen.
  3. De bestuurskamer alleen gebruiken na overleg met een bestuurslid.

Materiaal

1. Materiaal mag alleen uit het materiaalhok worden gehaald op aanwijzing van de trainers/coaches (bij trainingen/veldwedstrijden) of de zaalcommissaris (zaalwedstrijden).
  2. Na afloop van een training / wedstrijd wordt al het gebruikte materiaal zo snel mogelijk weer opgeruimd, tenzij het materiaal bewust wordt overgedragen aan een volgend team.
  3. Het materiaalhok wordt netjes gehouden. Dus:
      • Ballen in de ballenbakken
      • Palen op de juiste hoogte wegleggen
      • Korven op de plank
      • Steunen netjes aanschuiven
      • Overig materiaal op de planken

Afsluiten accommodatie

De laatste gasten helpen de bardienst met opruimen: afvalbakken legen, tafels schoonmaken, terras opruimen, vloer aanvegen en vuilniszakken in de container buiten gooien, de keuken schoonmaken, alle etensresten opruimen, lege flessen opruimen, kassa leegmaken en alle lichten uit doen.
De bardienst die afsluit dient een rondje te maken om alle deuren te controleren of deze zijn afgesloten, of alle materialen zijn opgeruimd en om even kijken of de hekken op slot zijn.

Mochten zich onvoorziene omstandigheden voordoen die niet zijn opgenomen in deze huisregels, dan is het bestuur te allen tijde het eerste aanspreekpunt en zal met één van de bestuursleden contact dienen te worden opgenomen.