Bericht van de voorzitter

De trainingen zitten er nu dan echt op, de laatste activiteiten zijn inmiddels geweest. Gelukkig konden we het afgelopen seizoen goed afronden met een mooie zonnige einddag die werd afgesloten met een gezamenlijke barbecue en een feest (tot in de late uurtjes). De knop is voor velen al om en de focus ligt al op het volgende seizoen. Op dit moment maken diverse leden nog gebruik van het zomeravondkorfbal op donderdagavond.

We kijken terug op een mooi seizoen met diverse kampioenen van de jeugdteams tot de senioren. Sommige teams werden zelfs drie keer kampioen, wat een prestatie! Leuk dat we dit als vereniging mogen (mee)vieren. Dit jaar mochten we veel bezoek ontvangen. Tijdens het zaalseizoen kwam de burgemeester langs om de club te leren kennen, daarnaast deden veel scholen mee tijdens het schoolkorfbaltoernooi, dit was weer een grote happening op het veld en daaromheen. Het laatste veldseizoen werd afgetrapt met een toernooi en opening van het vernieuwde kunstgrasveld door de wethouder Sport. Een mooi resultaat waar veel leden hun steentje aan hebben bijgedragen. Enerzijds via de grote clubactie, maar ook door het vele werk rondom het veld. Ook hebben diverse sponsoren het contract verlengd en zijn er nieuwe sponsoren bijgekomen. Goed te zien dat zoveel mensen de vereniging een warm hart toedragen.

Tijdens het Hemelvaartweekend zijn veel leden naar het korfbalkamp in Leusden geweest. Bij de bonte avond heb ik de eetopdracht gezien en had ik veel respect voor iedereen die z’n bordje had leeggegeten. Het was een mooi kamp en de verhalen zullen we nog vaak horen.
Daarnaast mogen we trots zijn op onze vereniging. Trots dat we groeien in aantal leden, de jeugd die bruist van energie, een mooi sportcomplex, nieuw kunstgrasveld en na de zomer ook een nieuwe vloer in de zaal. En niet te vergeten de enthousiaste vrijwilligers in alle commissies, ouders die meehelpen met rijden, achter de bar staan of andere taken verrichten en natuurlijk onze trainers en coaches. Het is mooi te zien dat we de vereniging samen uitbouwen. Onze toekomst ziet er goed uit en we werken hard met z’n allen om dit beter te maken. Daar heb ik het volste vertrouwen in.

Eind juni hebben we onze laatste bestuursvergadering voor de zomer gehad. Er wordt hard gewerkt aan de nieuwe website en hopelijk zien we deze dit kalenderjaar verschijnen. Ook hebben we het gehad over de samenstelling van diverse commissies en natuurlijk over de teamindeling voor seizoen 2023/2024. De planning en taken voor het komende seizoen zijn ook de revue gepasseerd. Zo wordt er een voorzittersoverleg gepland, komt er een ouderavond en zijn we bezig met de voorbereidingen voor de JAV (Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering) op maandag 16 oktober.

De gemeente Huizen heeft laten weten dat er een oplossing komt voor de scherpe punten op het hek, we hopen dat dit voor de start van het nieuwe seizoen is gerealiseerd.
Kortom er ligt nog genoeg werk in het vooruit zicht maar nu gaat iedereen eerst genieten van een welverdiende zomer.

Ik wens iedereen een zonnige en sportieve zomervakantie toe, of dit nu in Huizen of ergens anders is en ik hoop iedereen weer gezond terug te zien in het nieuwe seizoen. Houd de website in de gaten voor de start van de trainingen en de oefenwedstrijden.

Hartelijke groet,
Ruben Woudsma